فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر صنعت دارو و سلامت مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر صنعت دارو و سلامت مبتنی بر فناوری‌نانو
فناوری نانو با ماهیت فرارشته‌ای خود، مرزهای علوم مختلف را شکسته و زمینه را برای استفاده از نتایج و امکانات در اکثر حوزه‌های کاربردی در جهت افزایش کیفیت زندگی فراهم کرده است. از این رو، صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) به دنبال حمایت از طرح‌های این حوزه با هدف تجاری‌سازی آن‌ها است.

حوزه دارو و سلامت

با توسعه فناوری نانو در بخش بهداشت و سلامت می‌توان محصولاتی تولید کرد که بطور مستقیم و غیرمستقیم بر ارتقای سلامت انسان، بهداشت جامعه و سلامت محیط‌زیست تاثیر گذارند. باتوجه‌به کاربردهای اخیر فناوری نانو در حوزه پزشکی، می‌توان گفت این فناوری، کلیدی برای روش‌های تشخیصی سریع‌تر و آسان‌تر بیماری‌ها در آزمایشات گوناگون است که برای تشخیص پارامترها و ساخت حسگرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این علم همچنین می‌تواند تولید محصولات بافتی مهندسی‌شده و مصنوعی را گسترش دهد که کاربرد فراوانی در علم پزشکی دارد. بنابر گزارش جدید ارائه شده در خصوص کاربرد نانوفناوری در حوزه‌های بهداشت و درمان، پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های 2016 الی 2024 میلادی، بازار مصرف در این حوزه با رشدی 12 درصدی روبرو گردد. به اعتقاد کارشناسان، رشد بازار و افزایش تقاضا در سال‌های آتی، عمدتاً به دلیل پیشرفت‌های فناورانه و نوآوری‌های جدید در حوزه نانوپزشکی و همچنین  کاربرد نانوفناوری در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان برخی بیماری‌ها نظیر سرطان، عصبی، قلب و عروق است. از کاربردهای فناوری نانو در حوزه پزشکی، می‌توان گفت این فناوری، کلیدی برای روش‌های تشخیصی سریع‌تر و آسان‌تر بیماری‌ها در آزمایشات گوناگون است، که برای تشخیص پارامترها و ساخت حسگرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این علم همچنین می‌تواند تولید محصولات بافتی مهندسی‌شده و مصنوعی را گسترش دهد که کاربرد فراوانی در علم پزشکی دارد.
قابلیت هدف‌گیری بهتر سلول‌ها با آزاد شدن کنترل‌شده دارو، افزایش تاثیر دارو، کاهش عوارض جانبی و سمیت دارویی، جذب بهتر، هدف قراردادن بافتی خاص یا توده‌ای بدخیم و همچنین بهبود قابلیت پذیرش بیماران از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که صنایع دارویی با استفاده از فناوری نانو به‌دنبال تحقق آن هستند.
دریافت راهنمای چالش
 
 
 

 

منابع خبر:

🌐 چالش های فناوری و نوآوری اینوتن

🌐 ستاد ویژه توسعه فناوری نانو 

 

 

 

۱۸ آبان ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۴۲۲
کد خبر : ۳۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.