برگزاری اولین همایش «تجارت فناوری» با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

برگزاری اولین همایش «تجارت فناوری» با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور
نخستین همایش تجارت فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و شبکه فن بازار ملی ایران ۲۹ بهمن ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
تجارت فناوری به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، روش‌ها و استراتژی‌های مرتبط با خرید، فروش، انتقال و تجاری‌سازی فناوری‌ها و نوآوری‌ها اطلاق می‌شود. پرداختن به این موضوع امکان می‌دهد تا نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید از مرحله‌ تحقیق و توسعه به مرحله‌ تولید و بازار حرکت کنند و در نتیجه، ارزش اقتصادی و اجتماعی مؤثری ایجاد کنند. از همین رو با توجه به رشد اکوسیستم نوآوری کشور در قسمت‌های توسعه فناوری و محصول در این مرحله خلأ پرداختن به این موضوع در کشور احساس می‌شد که این رویداد برای اولین بار در کشور با حضور تمام بازیگران و تاثیرگذاران اصلی این حوزه به صورت تخصصی به این موضوع می‌پردازد.

 

در این همایش، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، عباس علی‌آبادی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مهدی صفاری‌نیا؛ رئیس پارک فناوری پردیس به ارائه دیدگاه‌های خود در حوزه تجارت فناوری خواهند پرداخت.

 

مدل‌ها و روش‌های نوآورانه تجارت فناوری، نقش‌ها، چالش‌ها و موفقیت‌های فن‌بازارها و کارگزاران تجارت فناوری، مدیریت و مذاکره قراردادهای تجارت فناوری، تجارب و درس‌آموزه‌های ملی و بین‌المللی در تجارت فناوری و موانع و چالش‌های تجارت فناوری در کشور و ارائه راهکارها از جمله محورهای اصلی این همایش است.

 

این رویداد سه هدف اصلی توسعه و تقویت شبکه‌سازی بین سیاستگذاران، سرمایه‌گذاران، صنعتگران، کارآفرینان، محققان و پژوهشگران فعال در حوزه تجارت فناوری، ایجاد فرصت برای به اشتراک‌گذاری دانش، نوآوری‌ها و روندهای جاری و یافته‌های تجربی در خصوص تجارت فناوری و تسریع فرآیند انتقال فناوری به بازار و بررسی موانع و چالش‌های تجارت فناوری و ارائه راهکارهایی در جهت تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را دنبال می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، معرفی فرصت‌های همکاری سازمان‌ها و مجموعه‌های بزرگ جهت همکاری با فعالان حوزه تجارت فناوری، نشست‌های تخصصی مرتبط با زیست بوم تجارت‌ فناوری، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه نقش آفرینان محوری حوزه تجارت فناوری از بخش‌های مختلف این همایش است.

 

برپایی پنل‌های تخصصی در حوزه تبادل و تجارت فناوری با حضور نقش‌آفرینان این حوزه دیگر برنامه این همایش خواهد بود. ابزارهای تامین مالی در تجارت فناوری، چالش ها و فرصت های تجارت فناوری در حوزه معدن، نقش رایزنان همکاری فناوری در تجارت فناوری، تجارت فناوری با رویکرد تقاضا محوری، فرصت ها و چالش های تجارت بین‌الملل فناوری و کارگاه تخصصی مدیریت و ارزشگذاری دارایی های فکری از جمله موضوعاتی بود که در این پنل‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. آقای دکتر کمال محمدی عضو شورای شبکه فن بازار و مشاور مدیرعامل صنتا و آقای دکتر امیر ملکی نژاد مدیر سرمایه گذاری شرکت صنتا نیز در پنل ارائه مطالعات برتر در حوزه تجارت فناوری حضور خواهند داشت.

 

برگزاری اولین همایش «تجارت فناوری» با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور

 
۲۸ بهمن ۱۴۰۲
تعداد بازدید : ۳۲۳
کد خبر : ۱۷۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.