شرکت اطلس سرام کویر

شرکت اطلس سرام کویر
فناوری تولید محصولات صنعتی نسوز

 

معرفی شرکت اطلس سرام کویر

شرکت اطلس سرام کویر (سهامی خاص) در سال ۱۳۹۲راه اندازی گردید و اقدام به تولید آجرهای دیرگداز در توربین های گازی طرح زیمنس نیروگاههای برق کشور با استفاده از فناوری نانو و به روش فوق سرمایش نمود و پس از دریافت تأییدیه های لازم از معتبرترین آزمایشگاههای بین المللی و به تبع آن شرکت توانیر  در وندورلیست توانیر قرار گرفت. در سال ۱۳۹۵ عضو شرکت های دانش بنیان و درسال ۱۳۹۷ گواهی نامه  نانومقیاس را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت نمود. دانش فنی تولید این محصولات که بر پایه نانوتکنولوژی و به روش فریز کستینگ است و در انحصار دوشرکت زیمنس آلمان و جنرال موتورز آمریکا برای قطعات سرامیکی پیشرفته (Advanced Ceramics) بکار می رود.

خلاصه طرح

هدف مشارکت در این طرح، تولید نمونه اولیه محصول دانش بنیان سرامیک‌های محفظه احتراق توربین‌های گازی می‌باشد که با توجه به اشکال و ابعاد گوناگون این محصول نیاز به طراحی و ساخت 50 قالب است که عمده هزینه‌های تولید نمونه اولیه مربوط به این موضوع می‌باشد. در صورت موفق آمیز بودن تولید نمونه اولیه، شرکت در نظر دارد با خرید تجهیزات و ماشین آلات تولید از جمله کوره‌های پخت و تونل پخت، طرح بومی سازی تولید سرامیک های محفظه احتراق توربین‌های گازی با تلرانس‌های حداقلی و خواص دمایی و مکانیکی بالا را جهت برطرف کردن نیاز نیروگاه های برق کشور راه اندازی نماید که منجر به خط تولید نیمه صنعتی با ظرفیت 10000 عدد در سال می شود که با توجه به واردات این محصول، می تواند نیاز نیروگاه‌های مختلف کشور به سرامیک‌های محفظه احتراق توربین‌های گازی را تامین نماید.

محصولات

در این طرح 4 محصول اصلی و محصولات فرعی به شرح زیر در مقیاس صنعتی تولید خواهد شد:
سرامیک های محفظه احتراق توربین های گازی 
دیرگدازه های مصرفی در صنایع فولادسازی 
دیرگدازه های مصرفی در صنایع مس 
اپکس سرامیکی
سایر محصولات (اجرام نسوز و ...)

کاربردها

بهره‌گیری در کارخانجات تولید نیروی برق
استفاده در محفظه احتراق توربین گازی
انتفال گاز‌های حاصل از احتراق جهت چرخش توربین
کنترل مذاب در فرایند انتقال در کارخانجات تولید فولاد
در حال حاضر ظرفیت تولید فعلی مجموعه 100 تن فراورده¬های نسوز صنعتی در سال می¬باشد که با سرمایه گذاری انجام شده توسط هلدینگ صنایع نانو تک آینده (صنتا) این ظرفیت به 800  نن ارتقا خواهد یافت و بخش قابل توجهی از تولیدات این شرکت به کشورهای همسایه و کشورهای هدف صادر خواهد شد.

 

شرکت اطلس سرام کویر

 

جهت بازدید از سایت شرکت اطلس سرام برروی لینک زیر کلیک نمایید.

https://atlasceram.ir 

۲۷ آذر ۱۴۰۱
تعداد بازدید : ۱,۱۵۵
کد خبر : ۱۱۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.