امضای قرارداد شتابدهی مابین شرکت فرازونچرز و کاری درای آسیا

امضای قرارداد شتابدهی مابین شرکت فرازونچرز و کاری درای آسیا
امضای قرارداد شرکت راهبر نوآوری و فناوری فراز و شرکت کاری درای آسیا، سبب همکاری در حوزه سرمایه‌گذاری برای حل معضل شیرابه زباله‌های شهری و بیمارستانی می‌شود.
این مراسم با حضور جناب آقای مهندس محمد اصغری مدیرعامل شرکت راهبر نوآوری و فناوری فراز، جناب آقای دکتر منوچهر بهزادی رئیس هیئت مدیره شرکت کاری درای آسیا و سرکار خانم دکتر مریم احسنی ایروانی مدیر تحقیقات پروژه در روز شنبه 20 خرداد ماه 1402 در دفتر شرکت راهبرنوآوری و فناوری فراز برگزار شد.

 

براساس توافق‌ صورت ‌گرفته میان شرکت راهبر نوآوری و فناوری فراز، هلدینگ صنایع نانوتک آینده(صنتا) و شرکت کاری درای آسیا؛ همکاری سه‌جانبه‌ای در حوزه حل معضل شیرابه زباله‌ها و کمک به حفظ سلامت محیط زیست شکل گرفت. با و امضای قرارداد شتابدهی بین شتابدهنده و استارتاپ حمایت مالی جهت رشد، از جانب شرکت فراز صورت می‌گیرد.

محققان شرکت کاری درای آسیا با ارائه مشاوره به صنایعی همچون ماشین‌­سازی اراک، پتروشیمی پردیس، هلدینگ امید، شرکت معدنی املاح ایران و شرکت آب و فاضلاب که در زمره صنایع و دستگاه‌­های اجرایی کلان کشور هستند سابقه درخشانی از خود به جای گذاشته‌اند. و همچنین تا به حال موفق به ثبت حدود ۳۰ عنوان اختراع و تکمیل بیش از ۲۰ عنوان دانش فنی شده‌اند.

زباله­­‌ها به دلیل ماهیت زیستی، فیزیکی و شیمیایی خود از بدو تولید، مایعات بسیار آلوده­‌ای که با عنوان شیرابه شناخته می‌شوند تولید می­‌کنند.معظلاتی که در خصوص این مایع وجود دارد به دو دسته عمده تقسیم می‌شود: ‌نخست جاری بودن و دوم عفونی بودن شیرابه.

مشکل اول به دلیل شکل مایع شیرابه است که باعث می­‌شود شیرابه تولید شده در صورت نشت یافتن از کیسه زباله به سرعت وارد خاک، معابر و آب­‌های سطحی و زیرزمینی شود.

مشکل دوم که عفونی بودن شیرابه است به دلیل ماهیت بسیار مغذی شیرابه برای رشد میکروارگانیسم‌­ها که در نهایت باعث می‌­شود حجم بسیار بالایی از میکروارگانیسم­‌ها در شیرابه تجمع یابدو شیرابه را به عاملی بسیار خطرناک جهت آلوده ساختن محیط زیست طبیعی و انسانی تبدیل می‌کند.

شرکت کاری‌ درای آسیا با تولید این محصول، اقدام به حل این مشکل از طریق ارائه یک راهکار دو وجهی نموده است.در واقع محصول حاضر مرکب از یک جزء لخته­‌کننده و یک جزء خنثی­‌ساز میکروبی است که به طور همزمان اقدام به حل معضل شیرابه می­‌نمایند.


🌐  فراز ونچرز

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تعداد بازدید : ۳۰۷
کد خبر : ۱۴۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.