شرکت مارال پوشش نانو

شرکت مارال پوشش نانو
 
شرکت مارال پوشش نانو (مسیولیت محدود) در سال 1398 تاسیس شد. حوزه فعالیت این شرکت تحقیق و توسعه و تولید پوشش سوپرآبگریز پلی یورتانی جهت کاهش چسبندگی خزه به استخرهای پرورش ماهی و کاهش خوردگی زیر ماشین‌های حمل و نقل می‌باشد. این شرکت (شناسه ملی 14008660663) در سال 1400 موفق به اخذ تأییدیه دانش بنیان در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی گردید (شماره ثبت 548140). لازم به ذکر است که فناوران شرکت مارال پوشش نانو موفق به دریافت گواهی نامه نانو مقیاس، تأییدیه وزارت نیرو و همچنین فراهم نمودن اظهارنامه ثبت اختراع شده‌اند. دانش فنی تولید پوشش‌های فوق آبگریز این شرکت بر پایه ترکیب ماده با کشش سطحی کم مثل تفلون و مواد نانو جهت ایجاد زبری در سطح است.  برای این منظور پوشش‌های نانو پلی یورتانی دارای خاصیت سوپرآبگریزی بوده و مقاومت آب و هوایی مناسبی از خود نشان داده‌اند. 

 

خلاصه طرح

روش‌های زیادی در صنعت جهت ضد آب کردن بتن‌ها استفاده شده است که از جمله مهم‌ترین آنها استفاده از پوشش‌های پلیمری ضدآب کننده (مانند اپوکسی یا اکریلیک) و استفاده از مواد نفوذ کننده به داخل بتن مانند ارگانوسیالن‌ها است. این روش‌ها هر کدام با توجه به محیطی که استفاده می‌شوند، می‌توانند تا حدی از نفوذ آب و خوردگی بتن‌ها جلوگیری کنند. البته هزینه روش دوم از روش اول بیشتر است. با وجود خواص خوب این ترکیبات، نمی‌توانند از تجمع آلودگی‌ها روی سطح و نفوذ رطوبت به داخل بتن به خصوص در مناطق آلوده و یا مناطقی با رطوبت بالا، جلوگیری کنند. استفاده از پوشش‌های سوپرآبگریز به خاطر خاصیت راحت تمیزشوندگی می‌تواند این مشکل را حل کند. این پوشش‌ها به خاطر خاصیت فوق آبگریزی به راحتی قابل شستشو با باران یا جریان باد بوده و مانع از تجمع گرد و خاک بر روی سطح می‌شوند و آب را به طور کامل از سطح خود دور می کنند. پوشش‌های  سوپرآبگریز دارای زاویه تماس قطره آب با سطح بالاتر از 150 درجه و زاویه تماس هیسترزیس (CAH) کمتر از 10 درجه هستند در نتیجه قطره آب روی این پوشش‌ها بر روی سطح نمی‌ماند و به راحتی حرکت می کند. جهت پاسخگویی به نیاز کشور با این طرح تا 5 سال آتی بیش از 200 تن در سال از محصولات فوق آبگریز در کشور تولید خواهد شد.

 

محصولات

با اجرای طرح سرمایه‌گذاری 3 محصول اصلی در مقیاس صنعتی وارد بازار کشور می‌شود:
1. پوشش سوپر آبگریز استخر
2. پوشش سوپر آبگریز پرایمر
3. پوشش سوپر آبگریز سطح زیرین خودروها

 

شرکت مارال پوشش نانو

 

کاربردها

محصولات فوق آبگریز تولید شده در بخش‌های مختلفی مانند مزرعه‌های پرورش آبزیان، استخرهای کشاورزی، و انواع خودرو‌های سبک و سنگین کاربرد دارد. بطور کلی بازار هدف محصولات بصورت زیر در نظر گرفته شده است:
  • بازار خودروهای سنگین (60 تن در سال)
  • ماشین‌های آفرود و خودروهای سواری (50 تن در سال)
  • استخرهای پرورش ماهی (90 تن در سال)

 

در واقع با سرمایه‌گذاری هلدینگ دانش بنیان صنایع نانوتک آینده (صنتا) در این طرح پیش‌بینی می‌شود که حدود 200 تن از انواع محصولات فوق آبگریز در کشور تولید گردد که این میزان نقش قابل توجهی را در پاسخ گویی به نیاز کشور به این محصولات را خواهد داشت.

 


۲۸ اَمرداد ۱۴۰۲
تعداد بازدید : ۲۹۶
کد خبر : ۱۵۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.