شرکت رهیافت نو فاران دارو

شرکت رهیافت نو فاران دارو

معرفی 

شرکت رهیافت نو فاران دارو (سهامی خاص) در تاریخ 1396/07/16 به شماره ثبت 516575 و شناسه ملی 14007115784 تاسیس گردید. این شرکت در حوزه تحقیق و توسعه و همچنین تولید داروهای آهسته رهش بویژه ویال تزریقی آهسته رهش تریپتورلین استات فعالیت دارد. با توفیق در فعالیت‌های تحقیق و توسعه شرکت رهیافت نو فاران دارو موفق به کسب مجوز دانش بنیان در حوزه فناوری  دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان شده است. براساس پیش بینی های انجام شده، فروش تریپتورلین تولیدی شرکت با سهم 5 درصدی بازار در سال نخست، آغاز می‌گردد و در انتهای دهه حاضر این سهم به 15 کل بازار درصد می‌رسد.

خلاصه طرح

سرطان پروستات شایعترین سرطان بدخیم در مردان است، که براساس آمار سال 2010 از بین سرطان‌های مردان، سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان تشخیص داده شده و بیشترین موارد بروز (28درصد) و دومین علت مرگ و میر (11درصد) پس از سرطان ریه ( 29درصد) را به خود اختصاص می‌دهد. مطابق اطلاعاتی رسمی که از سال 1382 تا 1388 منتشر شده است میزان ابتلا به سرطان پروستات در ایران رشد حداقل13/5 درصدی داشته است. سرطان پروستات در ایران نیز همانند سایر کشورهای در حال توسعه، در حال افزایش است. هرم جمعیتی در ایران به گونه ای است که پیش بینی می شود رشد ابتلا به سرطان پروستات سال به سال افزایش یابد چرا که جمعیت جوان فعلی در ده سال و 20 سال آینده وارد سن 50 و 60 سال که سنین اصلی ابتلا به سرطان است می شود. چنانچه در شکل زیر مشاهده می شود با وقوع انفجار سالمندی انتظار بر رشد ابتلا به سرطان در آینده محتمل خواهد بود. تریپتورلین تولید شده توسط این شرکت یک آنالوگ مشابه و مصنوعی هورمون آزاد کننده گونادوتروپین می‌باشد که با قدرت بالا ترشح گونادوتروپین را مهار می‌کند و به طور غالب برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات استفاده می‌شود. این دارو باعث تحریک شده و لذا ترشح هورمون (LH)Luteinizing  و هورمون تحریک کننده فولیکول (FSH) کاهش می‌یابد. در واقع اندیکاسیون اصلی این دارو برای درمان سرطان پیشرفته پروستات در مردان است. همچنین در برنامه آتی این شرکت برای حضور در بازار دارویی کشور، 4 دارو مدنظر قرار گرفته است که شامل اکترئوتاید استات، بوپرونورفین، و تری آمسینولون است که با تولید این داروها این شرکت در کاهش وابستگی کشور به این داروها نقش قابل ملاحظه‌ای را ایفا خواهد نمود.

شرکت رهیافت نو فاران دارو

محصولات 

با اجرای طرح مذکور داروهای زیر به بازار کشور عرضه خواهد شد:
ترپتورلین (Triptorelin) در فرم ویال تزریقی آهسته رهش (محصول اصلی)
اکترئوتاید استات 20 میلی‌گرم
بوپرونورفین
تری آمسینولون 40 میلی‌گرم

کاربردها

اندیکاسیون اصلی ترپتورلین برای درمان سرطان پیشرفته پروستات است اما موارد مصرف دیگری هم دارد. اندیکاسیون دارو موارد ذیل است:
Advanced Metastatic Prostate Cancer
Uterine Fibroids
Endometriosis
In Vitro Fertilization
Female Infertility
Central Precocious Puberty
اندیکاسیون‌های سایر داروهای تولیدی نیز به شرح زیر است
اکترئوتاید استات 20 میلی‌گرم در درمان آکرومگالی کاربرد دارد.
بوپرونورفین مسکن و ضد درد می‌باشد.
تری آمسینولون 40 میلی‌گرم مفید برای آرتروز و همچنین داروی ضد درد می‌باشد.

شرکت رهیافت نو فاران دارو


۶ آبان ۱۴۰۲
تعداد بازدید : ۲۸۹
کد خبر : ۱۶۴

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.