شرکت نانو تک فام

شرکت نانو تک فام
شرکت نانو تک فام یک شرکت سهامی خاص با پشتوانه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که با هدف ایجاد و حمایت از رنگها و پوشش های دانش بنیان و به ویژه مبتنی بر فناوری نانو در سال ۱۳۹۷ تاسیس شده است.
شرکت نانو تک فام به واسطه داشتن اطلاع دقیق از بازار کشور، میداند که برای دیده شدن در بازار باید سبد کاملی از محصولات را در اختیار داشته باشد، در عین اینکه به واسطه رسالت خود میبایست خواص تمامی این رنگها را با استفاده از دانش روز و فناوری نانو بهبود بخشد. به همین منظور با سرمایه گذاری جدی تمامی رنگها و پوشش های مورد نیاز کشور اعم از رنگهای روغنی، ساختمانی، صنعتی، ترافیکی و پوشش های خاص (همچون مبدل زنگ آهن) را تولید کرده است.
سه رویکرد اصلی شرکت به شرح ذیل است:
o بهبود خواص (همچون چسبندگی، دوام،عمر، پوشش دهی و …) رنگ‌ها و پوشش‌های معمول بازار با فناوری و دانش روز،
o صادرات به سایر کشورها،
o عرضه رنگ‌ها و پوشش های نوین مبتنی بر فناوری نانو که تاکنون در جهان و یا ایران تولید نشده است.

 

مبدل زنگ آهن حاوی نانو ذرات موثر(پوشش ضد خوردگی پارلا)

خوردگی در اجسام و مواد بکار رفته در صنایع گوناگون همچون صنایع هوایی، صنایع کشتی سازی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بسیار حائز اهمیت بوده و اگر به موقع مورد توجه قرار نگیرد، میتوانند باعث ایجاد خسارات و خطرات جبران ناپذیری از نظر اقتصادی، میزان مصرف انرژی و همچنین زیست محیطی شوند . ازطرفی در برخی صنایع، قطعات حساسی وجود دارند که امکان زنگبری با روش های معمول اسید شویی و سندبلاست در مورد آنها میسر نیست . مبدل زنگ با زنگ تشکیل شده بر روی سطوح، کمپلکس پایداری تولید میکند که به سطح فلز چسبیده و پوششی محافظ در برابر رطوبت و خوردگی مجدد به وجود می آورد . استفاده از این محصول باعث مقاومت چند برابری فلز در برابر خوردگی شده و می توان گفت اعمال مبدل زنگ، اولین قدم در حفاظت طولانی مدت از سطوح فلزی با بازدهی بالا و هزینه مطلوب می باشد . در صورت اعمال رنگ و یا اپوکسی بر روی سطوح لایه نشانی شده با مبدل زنگ ، سطوحی کاملا مقاوم در برابر شرایط جوی، نور خورشید، باران و حتی اسپری نمک، بدون پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی خواهید داشت. از طرفی در صورت استفاده از مبدل زنگ نانویی پارلا هزینه هاو زمان اجرا تا حد مطلوبی کاهش می یابد، زیرا دیگر نیازی به سند بلاست و زیر سازی نیست.
این مبدل پوششی است که بروی سطوح زنگ اعمال شده و با ایجاد یک پوشش جدید، ضمن استفاده از زنگ آهن بعنوان عضوی از ساختار جدید، مانع از پیشرفت زنگ زدن  می‌شود. در حال حاضر از محلول‌های ضد زنگی استفاده می‌شود که توانایی قدرتمندی در برابر عوامل خوردنده نداشته و حتما باید بعد از ضد زنگ یک لایه پوشش نهایی نیز روی آن اجرا شود. مبدل زنگ آهن پارلا، پوششی است که نیاز به زیرسازی و سنباده کاری سطوح زنگ زده ندارد و فقط کافیست با قلمو یا پاشش، روی سطوح زنگ زده اجرا شود. کمتر از یک ساعت پس از اجرای این پوشش روی سطح، ضمن پوشش دهی زنگ آهن ، مانع پیشرفت خوردگی شده و سطح ضد خوردگی قدرتمندی ایجاد می‌نماید.

معایب

  •     این نوع پوشش برای سطوح فلزی بدون زنگ آهن توصیه نمیشود.
  •     این نوع پوشش برای سطوح زیر آب توصیه نمیشود( چون در زیر آب علاوه بر عوامل خورنده، بحث خزه و باکتری ها و … هم مطرح است.)
  •     مقاومت حرارتی این پوشش حداکثر٢٠٠ درجه میباشد.

مزایا

  •     تبدیل زنگ روی سطح به کمپلکس پایدار با چسبندگی بالا
  •     ایجاد پوشش محافظ در برابر رطوبت و خوردگی مجدد
  •     قابلیت رنگ پذیری برای اعمال پوشش نهایی
  •     قیمت مناسب و وزن سبک
  •     سهولت و سرعت بالای اجرا
  •     قابلیت روندگی و نفوذ در خلل و فرج بافت زنگ زده فلزات
  •     دوام بسیار زیاد و عمر طولانی

 

 

جهت بازدید از سایت برروی لینک زیر کلیک فرمایید.

شرکت نانو تک فام

نانو تک فام گیتی

۷ شهریور ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۲,۲۵۰
کد خبر : ۲۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.