نانوپوشش و نانورنگ

نانوپوشش و نانورنگ
نانو پوشش‌ها لایه‌های باریک در ابعاد نانو می‌باشند که براساس اصول نانوفناوری بر روی سطوح اعمال می شوند و خواص مهمی مانند دفع آب و روغن، مقاومت در برابر پرتو UV، مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی مانند خراش، ضربه، قارچ، رنگ پریدگی، اکسیداسیون، جلوگیری از رشد باکتری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی مضر و غیره را برای سطح فراهم می‌کنند.

 

🔴 لینک فایلPDF

دانلودنانو پوشش ها

 

santa-co.ir-Nanocoatings-02

 
نانو پوشش‌ها لایه‌های باریک در ابعاد نانو می‌باشند که براساس اصول نانوفناوری بر روی سطوح اعمال می شوند و خواص مهمی مانند دفع آب و روغن، مقاومت در برابر پرتو UV، مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی مانند خراش، ضربه، قارچ، رنگ پریدگی، اکسیداسیون، جلوگیری از رشد باکتری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی مضر و غیره را برای سطح فراهم می‌کنند. از کاربرد نانوپوشش‌ها می توان به بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی، محافظت از سطوح چوب، شیشه، پارچه و سرامیک خانگی و صنعتی، پوشش سرامیکی نانویی رنگ خودرو و غیره اشاره کرد. 

نمونه هایی از کاربرد نانوپوشش‌ها و نانورنگ‌ها در صنعت و زندگی روزمره:

 محافظت از سطوح فلزی، چوبی و شیشه ای قایق‌ها و کشتی‌ها در برابر قدرت مخرب آب دریا و پرتو‌های UV
 پوشش سرامیکی نانویی رنگ خودرو جهت محافظت کامل از بدنه، براقیت ویژه، محافظت از خراشیدگی و کاهش اثرات محیطی و شیمیایی
 اسپری محافظ کفش، عینک، کلاه کاسکت، موبایل، ساعت، البسه و غیره 
 پوشش پروانه کمپرسور با نانوساختارها جهت بهبود خواص فیزیکی و شیمیایی 
 محافظت از سطوح و قسمت‌های حساس قطعات صنعتی

santa-co.ir-Nanocoatings-03

آینده بازار جهانی نانوپوشش‌ها با فرصت‌ها و پتانسیل‌های فراوان در ساخت و ساز، خودروسازی، بهداشت، صنایع دریایی، الکترونیک و انرژی بسیار امید بخش می‌باشد. محرک‌های اصلی این بازار تقاضای رو به رشد مصرف کنندگان نهایی در صنایع مختلف می‌باشد که علت این تقاضا، خواص برتر و مزایای عملکردی نسبت به پوشش‌های متداول می-باشد. بر اساس گزارش جهانی بازار نانوپوشش‌ها عملکرد بسیار موفق و چشمگیری طی سال‌های اخیر از خود نشان داده است و طی بازه 2018-2023 رشد CAGR برابر با 24.5% را ثبت کرده است.
۲۲ آبان ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۱,۹۳۸
کد خبر : ۳۵

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.