نانوبافت‌ها و نانوکامپوزیت‌ها

نانوبافت‌ها و  نانوکامپوزیت‌ها
نانو بافت‌ها یا نانوالیاف‌ها، فیبر‌هایی با قطری در بازه نانومتر می‌باشند که می‌توانند از پلیمر تولید و خواص مکانیکی و حرارتی منحصر به فرد با کاربردهای متنوع داشته باشند. داربست‌های زیستی در علوم مهندسی بافت، دارورسانی، تشخیص سرطان، باتری‌های لیتیوم یون، سنسور‌های نوری، فیلتراسیون هوا و لباس‌های ورزشی از کاربردهای شاخص این نانوالیاف‌ها می‌باشد.

 

🔴 لینک فایلPDF

 

دانلود

نانو بافت ها

 

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 02

نانو بافت‌ها یا نانوالیاف‌ها، فیبر‌هایی با قطری در بازه نانومتر می‌باشند که می‌توانند از پلیمر تولید و خواص مکانیکی و حرارتی منحصر به فرد  با کاربردهای متنوع داشته باشند. داربست‌های زیستی در علوم مهندسی بافت، دارورسانی، تشخیص سرطان، باتری‌های لیتیوم یون، سنسور‌های نوری، فیلتراسیون هوا و لباس‌های ورزشی از کاربردهای شاخص این نانوالیاف‌ها می‌باشد.

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 03

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 04

صنعت نانو بافت ها با ورود شرکت‌های عظیم الکترونیک به تحقیق و توسعه نانوالیاف‌های سلولزی و دیگر پروژه ها رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. با توجه به گزارش Intelligence در سال 2021، اندازه بازار این حوزه 0.70 میلیارد دلار در سال 2021 ارزیابی شد که رشد مرکب سالانه 17.5% طی بازه 2026-2021 را تجربه خواهد کرد که در آن فیلتراسیون و تصفیه آب به عنوان بخش عمده آن درنظر گرفته می‌شود. همچنین سریع ترین رشد سالانه نانوبافت‌ها در حوزه درمان در آسیا-اقیانوسیه و خاورمیانه ارزیابی شده است. همچنین تاثیر همه گیری کویید 19 بر این حوزه قابل توجه می‌باشد.

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 05

 

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 06

نانوکامپوزیت‌ها به ترکیبی از چند ماده متمایز گفته می‌شوند که حداقل یکی از این اجزا در مقیاس نانومتر بوده و براحتی از یکدیگر قابل تشخیص نباشند. نانو کامپوزیت‌ها می‌تواند شامل نانو کامپوزیت‌های پایه پلیمری، پایه سرامیکی و پایه فلزی باشد و از خصوصیات متنوع نانو کامپوزیت‌ها بالابودن نسبت سطح به حجم، انعطاف پذیری بالا بدون کاهش استحکام، مقاومت در برابر خراشیدگی و همچنین خواص نوری مطلوب مانند شفافیت (با توجه به اندازه ذرات) می‌باشد. امروزه در صنایع مختلف مانند بسته بندی، خودروسازی، الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها ، پوشش دهی، صنایع فضایی و دفاعی، انرژی و غیره از این فناوری استفاده می‌شود که صنعت بسته بندی بیشترین سهم را در اندازه بازار آن دارد.

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 07

اساس گزارش منتشر شده Markets and Markets در سال 2019، حجم بازار این حوزه برابر 5.45 میلیارد دلار با رشد مرکب سالانه برابر 16% طی بازه 2024-2019 پیشبینی شده است. تقاضا رو به رشد در بخش بسته بندی، صنایع فضایی و دفاعی، خودروسازی، الکترونیکی و نیمه هادی ها عامل رشد چشمگیر این حوزه می‌باشند.

santa-co.ir-Nanofiber&Nanocomposites 08

 

🔴لینک فایلPDF

دانلود

نانو بافت ها

۲۱ آذر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۱,۷۲۵
کد خبر : ۳۷

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.