توسعه بازار نانو داروی اِگزوپیو با مشارکت هلدینگ صنایع نانو تک آینده و نانو دارو پژوهان

توسعه بازار نانو داروی اِگزوپیو با مشارکت هلدینگ صنایع نانو تک آینده و نانو دارو پژوهان
مطالعه بالینی مقایسه کارآیی نالترکسون تزریقی پیوسته‌رهش (XR-NTX) (اِگزوپیو) با نالترکسون خوراکی در درمان افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی (تریاک، شیره و هروئین) برای اولین بار در کشور در سال جاری آغاز گردید.
تفاهم نامه صنایع نانو تک آینده با شرکت تولید کننده نانو دارو پژوهان
 
مطالعه بالینی مقایسه کارآیی نالترکسون تزریقی پیوسته‌رهش (XR-NTX) (اِگزوپیو) با نالترکسون خوراکی در درمان افراد مبتلا به اختلال مصرف مواد افیونی (تریاک، شیره و هروئین) برای اولین بار در کشور در سال جاری آغاز گردید. این مطالعه با همکاری مرکز ملی مطالعات اعتیاد صورت گرفته است.
این دارو تا کنون کاملا بصورت وارداتی در کشور موجود بوده است که با دستیابی به دانش فنی از خروج ارز جلوگیری شده و دسترسی بیماران را تسهیل خواهد نمود.
 نالترکسون یک داروی آنتاگونیست اُپیوییدی است که به گیرنده‌های مواد مخدر در بدن متصل شده و باعث می­شود مواد مخدر نتوانند به این گیرنده‌ها متصل شوند و آنها را بی‌اثر می‌کند. نالترکسون تزریقی پیوسته­ رهش فرم طولانی­ اثر این دارو است که یک تزریق دارو سطح خونی مناسب برای چهار هفته ایجاد می‌کند. با مصرف این دارو، در صورتی که فرد مواد مخدر مصرف کند، مانند قبل حالات خوشایند مثل نشئه شدن را تجربه نخواهد کرد و به تدریج وسوسه و کشش فرد به این مواد کاهش یافته و از بین می‌رود و فرد بطور کامل از مصرف مواد مخدر دور خواهد ماند.
با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد در کشور، هلدینگ صنایع نانو تک آینده(صنتا) آمادگی خود را برای مشارکت در توسعه بازار این محصول با شرکت تولید کننده (نانوداروپژوهان) اعلام نموده است.تفاهم نامه صنایع نانو تک آینده با شرکت تولید کننده نانو دارو پژوهان

 

۴ بهمن ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۹۰۷
کد خبر : ۶۱
کلیدواژه ها: صنایع نانو تک آینده,نانو دارو پژوهان,اگزوپیو

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.