جذب سرمایه توسط یک شرکت همگرا برای محصول بندآورنده خون

جذب سرمایه توسط یک شرکت همگرا برای محصول بندآورنده خون
شرکت نانوطب بهنود، یکی از شرکت‌های مورد حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، موفق به جذب سرمایه از هلدینگ صنایع نانوتک آینده شده است.
در  رایزنی‌های چندماه میان شرکت نانوطب بهنود و  هولدینگ صنایع نانوتک آینده (صنتا)، این شرکت موفق به جذب سرمایه‌ از این هلدینگ شد. این شرکت مورد حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا،  روز شنبه 21 خرداد ماه قرارداد سرمایه‌گذاری خود را با هلدینگ صنتا امضاء کرد.
طیبه ظهرابی، مدیرعامل شرکت نانوطب بهنود در باره این محصول همگرا می‌گوید: «این محصول ماحصل همگرایی زیست‌فناوری و فناوری‌نانو بوده که در آن از نانوالیاف زیستی برای تولید پدهای بندآورنده خون استفاده شده است. این نانوالیاف از جنس نوعی پروتئین بوده که به صورت ویژه برای این نوع پدها طراحی شده است. فرآیند طراحی این نانوالیاف نیز توسط خود مجموعه نانوطب بهنود انجام شده است. هر چند که نانوساختارهای مورد استفاده در این پدها زیستی است اما طراحی آن به گونه‌ای است که ماندگاری طولانی‌مدت دارند.»
دکتر ظهرابی می‌افزاید: « این نانوالیاف در محصول پد بندآورنده خونریزی به عنوان گیرانداز سلول‌های خونی عمل کرده و با به دام انداختن این سلول‌ها به جلوگیری از خونریزی کمک می‌کنند. ما قصد داریم در آینده روی توسعه بیشتر این فناوری کار کنیم و خواص بهبود یافته دیگری نیز به این پدها اضافه کنیم. جلوگیری از عفونت و کمک به ترمیم بافت از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان به این پدها اضافه کرد.»
این فارغ‌التحصیل دانشگاه تربیت مدرس می‌گوید: «با امضاء قرارداد با هلدینگ صنتا سرمایه‌ای از سوی این هلدینگ جذب شرکت ما می‌شود که از آن برای تجاری‌سازی و تولید انبوه محصول استفاده خواهیم کرد. در حال حاضر در مسیر اخذ مجوزها هستیم، دستگاه‌های تولیدی را نیز خریداری کرده‌ایم و با این سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌کنیم که تا دو یا سه ماه آینده بتوانیم وارد مرحله تولید شویم.»
وی درباره سابقه همکاری با مرکز همگرا گفت: « در سال 99 برای یکی از فراخوا‌ن‌های مرکز همگرا، طرح فرستادیم که مورد تایید قرار گرفت و بعد وارد همکاری با مرکز شدیم و در این مسیر آموزش‌های زیادی دریافت کردیم که در همین جلسات با سرمایه‌گذاران از آموزش‌های این دوره‌ها به ما کمک زیادی کرد.»

 

توسعه محصولات پیشرفته بندآورنده خونریزی (نانوهم)

 

🌐  مرکز راهبردی فناوری های همگرا

 

۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تعداد بازدید : ۳۰۴
کد خبر : ۸۱

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.