امضا قرار داد راه اندازی شتاب دهنده در حوزه نانو

امضا قرار داد راه اندازی شتاب دهنده در حوزه نانو
قرارداد راه اندازی شتاب دهنده در حوزه نانو، امروز ۸ تیر، بین مدیرعامل هلدینگ صنایع نانوتک آینده و دبیر مرکزی ویژه توسعه فناوری نانو به امضا رسید.
جناب آقای دکتر سرکار دبیر مرکزی ویژه توسعه فناوری نانو در حاشیه مراسم آیین امضای قرارداد راه اندازی شتاب دهنده در حوزه نانو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری افزود: در حوزه نانو تکنولوژی چندین شتاب دهنده تخصصی از جمله شتاب دهنده‌های دارو‌های نانویی، پلیمر‌های نانویی، شتاب دهنده در حوزه پتروشیمی و انرژی وجود دارد و تمامی فعالیت این شتاب دهنده‌ها به صورت تخصصی است.
وی افزود: در این شتاب دهنده تمام فعالیت‌های مستعد با طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح می‌شود و زیرساخت‌های توسعه برای این شتابدهنده از جمله منابع مالی، بازاریابی و صادرات شکل می‌گیرد و این یک شتاب دهنده بومی و جامع محسوب می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: از طریق این شتاب دهنده افرادی را که در این حوزه فعالیت دارند به شتاب دهنده معرفی می‌شوند تا فعالیت آن‌ها گسترش پیدا کند.

 

امضا قرار داد راه اندازی شتاب دهنده در حوزه نانو

 تلاش برای تکمیل زنجیره رشد شتاب دهنده حوزه نانو

در ادامه آقای دکتر معنوی مدیرعامل هلدینگ صنایع نانوتک آینده در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در حوزه فضای توسعه کسب و کار فناوری‌های جدید و فناوری‌های نانو یک خلعی نبود شناسایی ظرفیت‌های فناورانه وجود دارد و مأموریت ما حمایت از ظرفیت‌های فناورانه کشور است.

وی گفت: از طریق این شتابدهنده شناسایی فرصت‌ها در قالب راه اندازی یک شتاب دهنده تخصصی شکل می‌گیرد و سپس تامین سرمایه گذاری بر روی آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی افزود: همچنین شناسایی بازار، هویت بخشی به کالا و محصول و خدمات از جمله خدماتی است که از طریق این شتابدهنده شکل می‌گیرد.

وی گفت: این قرارداد ۵ ساله است و هدف این است که استارتاپ‌ها و فعالیت‌های فناورانه حوزه نانو فناوری را بتوانیم به مرحله شتاب دهی و شتاب دهنده تخصصی جلو ببریم و فرایند سرمایه‌گذاری را بر روی آن‌ها شکل دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اولویت فعالیت این شتابدهنده در بخش‌های مختلف نظام سلامت، انرژی، محیط زیستی و آب و حوزه پوشش‌ها و رنگ‌های نانویی است.

امضا قرار داد راه اندازی شتاب دهنده در حوزه نانو

۸ تیر ۱۴۰۱
تعداد بازدید : ۷۵۹
کد خبر : ۸۳

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.